Sunday, November 7, 2010

mOcha dI hUjung mInggu & kIsah mAmat pElik!!!

Salam sejahtera diucapkan kepada rakan2 bloger ku tak kira la sama ada yang masih bujang atau dh meroyan nak kawen atau yg dh terlanjur kawen.. haha!!.. intro yg ngarut.

mOcha tIme.. good topic actually.. tp, tak mau citer pasal mocha lagi.. aku nak start dengan kesah kempunanku nak dapatkan mocha.. ceritanya bermula di sinun:..

semalam [6 nov 2010 - sabtu], bangun je pagi tiba2 aku dalam kepala aku ni pikir nak minum mocha... rasa mcm ngidam lak... so, aku pun mulakan pasang plan konon2 plan nak gi oldtown la ptg tu minum mocha. kalau ikutkan plan nak gi PAS ptg tu nak survey harga netbook sbb my sis nak beli.

selepas sucikan diri, aku gi swimming dlu ngan abil housemate aku.. dlm kolam pun aku leh tringat mocha.. haha.. ap lah.. pas swim, layan fb lu.. smbil tgk tv..

masa syok dengar berita terkini kat tivi tiba2 ada sorang pakcik tua rambut putih. pas tengok org tu trus kepala aku terlintas.. "mcm ne la keadaan pakdin skg..mmmm". [kalau nak tau, pakdin tu dh mcm my dady, dia pegawai kesatria kat UiTM kedah.. aku jadi rapat ngan dia masa aku jadi Komander dulu.. idup komrad!!!]. yang aku ingat, aku sms dia sehari sblm tu, dia reply.. tp, kak ina bg tau dia kol pakdin tak angkat... ermm.. skali lagi otak aku terpikir.. takkan masuk sepital lagi.. (T_T).. sebenarnya pakdin tak sihat, dh beberapa kali wat operation + radioterapi treatment. tu yg kepala aku pikir bukan2 tu... so, aku trus ambik hp baru ku and kol kak ina, dia la agent rahsia yang merisik keadaan pak din. trttuttt trtttuuttuttt... ~!@#$%^&*()_+... tu kira perbualan secara sulit antara agent ngan aku.. haha... kebetulan kak ina baru pas habis exam dia pagi tu, aku pun roger ar ajak gi PAS skali.. pastu dia kata ok.. nak memriahkan keadaan.. aku kol Niza.. dia nih rakan seperjuangan ku masa jd komander kat kedah and my junior at my faculty.. masa kol, dia bg tau dia ada program lak kat bukit cerakah.. tak dapat la nak berjimba ramai2.. pastu aku tanya pasal yus [juga rakan seperjuanganku], dia pun join niza.. so, tak pe la, aku kuar ngan kak ina je la..

ptg tu aku gi PAS survey netbook. setel je survey aku roger my sis bt laporan pasaran saham terkini.. pas setel roger.. >>>>>>>>>.. ahaha.. teka aku gi mana (-_-`)v..

gi karok!!.. kak ina pun nk ilangkan stress exam dia.. [padahal dia ada exam lagi keesokan harinya.. tak sedor diri tul. haha ooppsss!!]. pas karok 14 lagu, setel.. (aku tak reti nyanyi pun.. 14 lagu tu kak ina yg melalak.. haha)..

setel je.. aku pun merayap ke SACC.. ingatkan ada oldtown kat situ.. rupanya takde.. slama ni mmg aku tak penah perasan oldtown ada ke tak kat situ.. hehe. last2 tak dapat la nak minum mocha.. gi makan kat Nandos je.

masa dah setel makan, tringat nak kol pakdin.. so, aku pun ambik la fon and kol.. kali ni pakdin angkat... dapat la cakap ngan dia.. lega skit dalam hati sbb tau keadan dia ok.. (-_-)v. sapa2 yang baca story ni, sama2 la kita doakan pakdin ye.. semoga dia cepat sembuh... amin~~

balik je mlm tu, nak je aku jmpa batu belah batu bertangkup.. nak cakap:
"wahai batu belah batu bertanggup, kau telan lah aku.. aku kempunan nak minum mocha".. hahaha... klasikal drama yang di inovasikan (-_-")

so, hari ni [7 nov 2010 - ahad].. aku mengorak langkah ke sec 7, having my lunch kat old town.. akhirnya dapat gak minum mocha.. masa kat oldtown aku order la hor fun. (small kuewtw).. rasa tak sedap langsung, tak sesuai ngan selera aku.. nak buat mcm ne dh order pun.. so makan je la.. Alhamdulillah DIA masih bg rezeki kat aku. (^_^).

masa gi oldtown aku bawak netbook ku yang comel nih.. so, apa lagi, smbil makan, online ler.. tu yang jd tambah order tu.. hehe, aku order drink.. old town white coffee - hazelnut.. menarik gak air tu.. rasa mcm dh addicted to kafin dah.. skali skala apa salahnya kan..

kisah mamat pelik>>>>
yang aku tak leh blah.. masa syok aku dok online sambil menikmati minuman kafin tu.. ada sorang mamat nih.. tak tau la dia normal ke tak., tp agak pelik ar. hand phone dia kaler HIJAU. dalam hati aku biar betul mamat nih.. haha.. takpe2 smbung story... dia ngah cakap fon. leh lak, dia gi kat depan meja aku, ada kawasan terbuka depan parking area.. dia ulang alik kiri ke kanan smbil tangan dia ala2 tgh bt senaman. kira macam kanak2 hyper active.. masa mula2 dia ulang alik tu aku bt deeeekkkk je, pas dh parah sangat.. aku pun start counting.. +- aku rasa hampir 10 kali dia ulang alik. dr kiri ke kanan. ntah apa la yang dia sembang kan kat fon tu kan.. lama lak tu.. aku dapat rasakan, mesti dia cakap ngan DUKUN. pastu dukun tu ajar dia cara nak bagi dapat kalau stadi.. maklum la skg kan musim exam.. hhaaha.. ngarut je.
[kepada mamat kat oldtown td, maaf ye.. saja nk share kisah ni.. (O_o)v]

pas lunch aku pun kembali ke pangkal jalan iaitu di brunsfield, mahligai ku.. and continue online.. haha
semenjak aku ada netbook nih, makin kurang lak masa tido aku.. dh la malam transform jd OWL. siang lak tak tido.. hehe...

biasa la.. bagus gak online, dapat la mengurangkan rasa kebosanan aku time2 cuti nih..

k la my fren.. smpai sini dulu kisah mOcha ku.. see u next post..

adios!!


(-_-`)v... peace!!!


1 comments:

Anonymous said...

"sudahlah sudah...ku harus pergi.." sape ntah yg nyanyi lagu neh... mmg la sume lagu k.ina balun, klu dah wan nyanyi xtau melodi ke mane, lirik kemane...bertabur di sepanjang jalan...hahaha...

Post a Comment

komen mengomen disini